Big data.
Strašák, nebo okno do budoucnosti?

 

Co jsou big data? K čemu je může použít vaše firma? Máme se jich bát? Přečtěte si naši analýzu Big data v ČR: Pojem versus realita. Dozvíte se, proč by vás tahle problematika rozhodně měla zajímat.

V analýze najdete vysvětlení, co vlastně pojem big data znamená, i překvapivé příklady z praxe. Zjistíte, kde se big data berou, proč jsou „big”, jak a proč nyní přibývají; máme i prognózy, jak porostou v budoucnu.

Na big data je navázána řada pozoruhodných čísel. Jen v roce 2016 dosáhly celosvětové příjmy spojené s big data a business analytikou 130 miliard amerických dolarů a stejně jako u objemu samotných dat se očekává růst. Příjmy ze samotné analýzy dat by mimochodem měly vzrůst ze 70 mld. USD v roce 2015 na 132 mld. USD v roce 2020. A už dávno tu nejde jen o to, jak lépe cílit reklamu. Spektrum využití dat se neustále rozšiřuje.

Světelné efekty města v noci

Nyní se big data daří dobře využívat například v retailu, kde poskytují cenné údaje o chování a potřebách zákazníků. Díky tomu mohou firmy každému klientovi předem upravit nabídku podle jeho preferencí, případně, zejména u mobilů, i podle aktuální lokace. Big data pomáhají společnostem identifikovat „mrtvé zóny” jejich prodejen. Některé aplikace nadto umějí třeba rozpoznat přibližný věk a náladu zákazníků, což v důsledku umožní lépe zacílit nabídku. Nejde ale pouze o okukování lidí: Až 75 % celkových maloobchodních tržeb ovlivňuje počasí, což díky správným datům umožňuje lepší hospodaření se zásobami.

Ale maloobchodem to nekončí, ještě větší využití dat očekáváme v průmyslu, od výroby přes servis až po hospodaření s odpady. Big data se uplatňují ve zdravotnictví, zemědělství, energetice... Přečtěte si, k čemu všemu se hodí big data, a třeba zjistíte, že se hodí i vám. Konkurence nikdy nespí a kdo má vědomosti, má náskok.


Kompletní analýzu České spořitelny o fenoménu Big data si můžete zdarma stáhnout zde.

Mohlo by vás ještě zajímat