Prodej luxusních hodinek ve světě roste
Krásným a drahým náramkovým hodinkám od věhlasných švýcarských značek se daří i v éře Apple Watch. Zároveň se rychle šíří nový globální trend: prodej luxusních hodinek „z druhé ruky“. V Česku se obchodů s hodinkami nedotkla ani hospodářská krize.
Prodej luxusních náramkových hodinek označených jako „Swiss Made“ stoupá. Celkový export švýcarského hodinářství činil v roce 2017 bezmála 20 miliard CHF, což je v přepočtu přibližně 450 miliard Kč. To je o 2,7 % více než v roce 2016. Polovina švýcarských hodinek směřuje do Asie, třetina se prodá v Evropě.
Stále se nejvíce prodávají modely „nejlevnější“ kategorie do 200 CHF (cca 4500 Kč), ale jejich prodej v posledních letech klesá. Největší část tržeb ovšem přinášejí hodinky v ceně nad 3000 CHF (cca 70 tis. Kč). Ty loni vydělaly přes 12 miliard CHF (cca 274.283703 billionů Kč), což je 3,5% nárůst oproti předchozímu roku.
Novým fenoménem je dnes obchod s luxusními hodinkami „z druhé ruky“. Většinou se děje na internetových platformách jako Chrono24 nebo The RealReal a roste tak rychle, že použité hodinky začaly prodávat ve svých obchodech i první věhlasné švýcarské hodinářské značky.
Popularitu bazarového prodeje luxusních hodinek táhne nová generace zákazníků, která si nechce pořídit jedny drahé hodinky na celý život a raději dává přednost rozmanitosti, vystřídání několika různých modelů. A skutečně kvalitní hodinářské výrobky navíc nestárnou, pokud se s nimi nakládá správně, a mají spíše hodnotu šperku či uměleckého díla než měřiče času. Podrobnosti o světovém i českém trhu s náramkovými hodinkami včetně přehledných grafů a prognóz najdete v naší analýze, která je volně ke stažení ZDE.