Jak funguje transakční terminál (Platbomat)?
Klient vloží do transakčního terminálu (Platbomatu) platební kartu České spořitelny, zadá příslušný PIN k této kartě a dále postupuje dle pokynů, které se objevují na dotykové obrazovce zařízení.
Součástí transakčního terminálu (Platbomatu) je skener a čtečka čárových či QR kódů. Tato zařízení velice zjednodušují zadávání příkazů k úhradě, protože umožňují:
- skenovat údaje ze spořitelních formulářů příkazu k úhradě (jedno-položkový i tří-položkový) a dále z poštovních poukázek typu A České pošty,
- přečíst údaje po přiložení čárového kódu ke čtečce u dokladů SIPO České pošty,
- přečíst údaje po přiložení QR kódu ke čtečce u faktur některých výstavců (např. společnosti T-Mobile a Vodafone).
Další způsoby zadání platby jsou možné také na našich bankomatech.
Po načtení údajů do transakčního terminálu (Platbomatu) nebo bankomatu tak klient pouze zkontroluje správnost načtených údajů.
Klient však může detaily platebního příkazu také zadat přímo přes klávesnici, podívejte se na videonávod:
Počet odchozích úhrad zadaných pomocí transakčního terminálu (Platbomatu) není omezen, pouze je v zájmu bezpečnosti klienta nastaven denní limit 200 000 Kč.