Jak postupovat a jakou pomoc od nás můžete očekávat v případě zasažení živelní pohromou, naleznete zde.

Co mám dělat, když pošlu peníze na špatný účet a neznám příjemce platby?

V případě, že jste poslali peníze na chybný účet a neznáte příjemce, počkejte prosím 3 pracovní dny. Pak se podívejte, jestli se vám peníze nevrátily zpět. Teprve, když je ani potom na svém účtu nenajdete, obraťte se nás.   

O pomoc můžete naši banku požádat:

  • přes George – v transakční historii účtu, z kterého jste chybnou platbu odeslali, tuto platbu vyhledáte a stisknete tlačítko Potřebuji pomoc. Tím se rozběhne řešení případu;
  • telefonicky na lince 800 207 207;
  • osobně na pobočce.

Vrácení platby od příjemce vám nemůžeme zaručit. Nemůžeme ani platbu z jeho účtu sami strhnout. Naše banka pouze zprostředkuje předání vaší žádosti neoprávněnému příjemci. Po zadání žádosti vás budeme informovat o dalším postupu.

Případy, v kterých se musíte obrátit přímo na příjemce platby:

  • Příjemce má účet v ČNB (kód banky 0710) − např. Finanční úřady, ČSSZ, zdravotní pojišťovny aj. Tyto případy je třeba řešit přímo s konkrétním úřadem.
  • Číslo účtu je volně k dispozici na internetu. Příjemce je tedy možné snadno vyhledat, včetně kontaktů, a situaci řešit přímo s ním.
  • Platba je odeslaná v chybné výši, s chybným symbolem nebo s chybnou splatností.
  • Odesílatel zná osobně příjemce platby.
  • Platba byla realizovaná přes Platba 24.
  • Platba je starší 13 měsíců.

Pokud jste zaplatili za zboží nebo služby, které jste neobdrželi, jedná se pravděpodobně o podvod. V takovém případě se obraťte přímo na Policii ČR.