Co dělat, pokud mi nejde Bankovní IDentita použít při ověření u veřejné správy a online poskytovatelů služeb (souhrnně třetích stran)?

Abyste mohli využívat Bankovní IDentitu pro elektronickou identifikaci, tak vás nejdříve musíme zaregistrovat do Národního bodu pro identifikaci a autentizaci (NIA). Pokud Vám Bankovní IDentita nejde použít, tak se nám pravděpodobně nepodařilo ověřit vaši totožnost vůči Registru obyvatel. Nejčastější příčinou bývá nevhodný typ dokladu totožnosti nebo neudělení souhlasu. Bez toho nejde Bankovní IDentitu použít.

Jak postupovat dál?

1) Zkontrolujte, že jste nám doložil(a) elektronicky čitelný doklad totožnosti. Zpravidla se jedná o:

  • Doklad totožnosti vydaný ČR (např. občanský průkaz a cestovní pas)
  • Povolení k trvalému, krátkodobému nebo dlouhodobému pobytu, které je vydané Ministerstvem vnitra ČR 

Doklady, které pravděpodobně nebude možné použít:

  • Řidičský průkaz vydaný ČR 
  • Cestovní pas vydaný mimo ČR 
  • Pobytový a vízový štítek 
  • Průkazy o povolení k trvalému pobytu - občan EU 
  • Potvrzení o přechodném pobytu vydané Ministerstvem vnitra ČR

2) Zkontrolujte, že váš doklad totožnosti je v mobilním nebo internetovém bankovnictví George aktuální a platný.

Jak na to:

  • V horním menu internetového bankovnictví George pod ikonou ozubeného kolečka (Nastavení) klikněte na Kontaktní údaje. 
  • Následně zvolte Upravit a zobrazit. 
  • Pro zobrazení všech údajů klikněte na Zobrazit více/Rozbalit. 
  • Pokud některé údaje nejsou aktuální, můžete je rovnou upravit. Změny uložte tlačítkem Potvrdit.

3) Ověřte, že máte v aplikaci Správa třetích stran udělený tzv. Souhlas s používáním Bankovní IDentity pro ověření u státní správy a třetích stran. Jestli ne, kliknutím souhlas udělíte. Odkaz na aplikaci naleznete v horním menu internetového bankovnictví George pod ikonou ozubeného kolečka (Nastavení).

Pokud je všechno v pořádku, ale přesto se vám nedaří přihlásit se pomocí Bankovní IDentity, zavolejte nám na číslo 800 207 207 a společně to vyřešíme.

Načítání aplikace