Abeceda peněz baví děti i během karantény

Rodina

25. května 2020

5 minut

Ulevit rodičům, zpestřit dlouhou chvíli dětem a přitom je nenásilně naučit spoustu nového o světě financí. S tím vším pomáhají během karantény nové edukativní hry a soutěže Abecedy peněz. Zabaví se v nich všechny děti bez rozdílu věku, od nejmenších školáků až po teenagery na střední. K motivaci přispějí i atraktivní ceny, které mohou získat. V Česku je přibližně 1,4 milionu dětí, jež zůstaly kvůli uzavření základních a středních škol doma.

Hry a soutěže pro děti každého věku

Už od začátku nouzového stavu se na stránkách Abecedy peněz objevují neustále nové soutěže pro žáky základních škol. Děti se baví a zároveň se zábavnou formou seznamují se základy hospodaření. Prostřednictvím interaktivních her si mohou hrát na dospělé nebo zkusit, jaké to je, být podnikatelem. Žáci na druhém stupni se pak mohou spolu se středoškoláky zapojit do hry Tajuplná cesta. Interaktivní počítačová hra teenagery přenáší do zahraničí a umožňuje jim v napínavé detektivce prožít první zkušenosti s brigádou. A vším, co pobyt v zahraničí na vlastní pěst a s omezenými prostředky obnáší.

Bez pomoci rodičů

Všechny úkoly jsou koncipované tak, aby je zvládly děti samy. "Také máme doma školáky a víme, jak je to nyní pro rodiče náročné. Záměrně jsme náplň online Abecedy peněz připravili tak, aby v průběhu programu děti nepotřebovaly neustálou přítomnost dospělého. Hry i soutěže mohou zpracovávat samostatně," vysvětluje David Hubáček, šéf finančního vzdělávání v České spořitelně. "Jsem velmi rád, že se nám v tak krátkém čase podařilo překlopit naše vzdělávací programy do online prostředí," dodává.

Tisíce spokojených dětí

Abeceda peněz je v současné době největší ucelený koncept finančního vzdělávání u nás. Má záštitu Ministerstva financí a je metodicky připravena profesionálními pedagogy. Běží třetím rokem a za tu dobu ji ve školách absolvovalo přes 30 tisíc dětí.

Nové hry a soutěže běží na stránkách www.abecedapenez.cz. Děti mohou vyhrát atraktivní ceny, jako jsou telefony, deskové hry, předplatné Netflixu a mnoho dalšího. Bez ohledu na to, jestli se zapojí jednorázově, nebo budou soutěžit pravidelně.

Jako banka podporujeme finanční gramotnost. Věříme totiž, že má smysl rozvíjet vše, díky čemu Češi a Češky získávají větší sebejistotu, budou se cítit silnější, a dokážou se tak lépe rozhodovat. Je to cesta k tomu, aby se lépe dařilo nám všem.

Pokračujte dále