Pět mýtů o mobilním bankovnictví

Mobilní bankovnictví

29. 12. 2016

O mobilním bankovnictví koluje množství mýtů, které vznikají stylem "jedna paní povídala". A jak se říká, stokrát opakovaná lež se stává pravdou. Proto jsme se na mobilní mýty podívali zblízka.

MÝTUS 1: KDYŽ ZTRATÍM TELEFON, MŮŽE MI KDOKOLI VYBRAT ÚČET

Nemůže. Do cesty jsme totiž každému zloději postavili obrovské množství překážek. Od zabezpečení telefonu, přes zabezpečení bankovnictví až po další vlastností mobilní aplikace, které zneužití znemožňují.

Čtěte více o překážkách, které by musel zloděj překonat.

FAKT: Dodnes jsme se nesetkali s jediným úspěšným útokem na Mobilní banku, při němž by klient přišel o peníze.

Pokud se vám ale stane, že přijdete o svůj telefon, zavolejte nám stejně raději na linku SERVIS 24 956 777 956 nebo mobilní banku deaktivujte ve svém internetovém bankovnictví.

MÝTUS 2: MOBILNÍ BANKOVNICTVÍ NEMÁ MOC FUNKCÍ

Síla mobilního bankovnictví je v jeho dostupnosti. Skoro vše, co od banky potřebujete, můžete vyřídit prakticky kdekoli a kdykoli. A co že to typicky je?

  • Aktuální stav a pohyby na účtu? Kdykoli. Zdarma.
  • Ztratili jste kartu? Zablokujete ji okamžitě. Odkudkoli.
  • Potřebujete zaplatit složenku? Klidně o půlnoci. A bez přepisování údajů – prostě si složenku vyfotíte a máte hotovo. Stejně snadno zaplatíte fakturu přes QR kód.

MÝTUS 3: MOBILNÍ BANKOVNICTVÍ JE DRAHÉ

Mobilní aplikace a její užívání bylo, je a bude zdarma. Jediným jeho cílem je vaše pohodlí. Šetří čas, který byste jinak strávili návštěvou pobočky nebo doma u počítače.

MÝTUS 4: MOBILNÍ BANKOVNICTVÍ JE SLOŽITÉ

Když si pořídíte chytrý telefon, začnete také využívat různé aplikace. Jízdní řády, mapy, navigace, přehrávače hudby, e-mail a tak dále. Většina lidí už nějakou zkušenost s aplikacemi má. A jejich ovládání na chytrém telefonu musí být co nejjednodušší. Vše se totiž odehrává na menším displeji. Obrazovky jsou seskládány intuitivně.

MÝTUS 5: TRANSAKCE V MOBILNÍM BANKOVNICTVÍ TRVAJÍ DLOUHO, RADĚJI PŮJDU NA POBOČKU

Pojďme si to srovnat:

  • Zaplatit složenku mobilem trvá 30 sekund.​
  • Zaplatit složenku přes internetové bankovnictví trvá 2 minuty.
  • Zaplatit složenku na pobočce znamená dojít na pobočku, vyplnit lístek s příkazem a ten potom hodit do sběrného boxu. Takhle zabitý čas se špatně odhaduje, ale asi si rozumíme, že je to opravdu zbytečné.

Všechny transakce zadané v mobilním bankovnictví se po zadání vyřizují stejně dlouho jako ty přes internetové bankovnictví. Takzvaný clearing plateb nezohledňuje, z jakého zařízení byl požadavek na přijetí plateb přijat, aneb jak říká náš kolega Ondra: „Má to stejný trubky“. Záleží jen na vás, jak rychle umíte platbu vyťukat.

Mohlo by vás zajímat