800 207 207

Přihlášení do iBODU

Přihlášení do SERVIS 24

Přihlášení do BUSINESS 24

Převod účtu do ČS

Plánujete změnit banku? Podívejte se, jak na to

Převést platební účet do České spořitelny není složité a většinu změn za vás uděláme.

Na pár věcí je ale dobré myslet. Tady máte jejich přehled.


Vybrali jste si Českou spořitelnu? Čekají vás 4 kroky

1) Navštivte naši pobočku a požádejte o založení účtu spolu se službami, které plánujete využívat.

2) Spolu s osobním bankéřem vyplňte žádost o změnu platebního účtu. V té upřesněte, k jakému dni mají být z vaší původní banky převedeny platební příkazy a souhlasy s inkasem. Proces trvá 13 pracovních dní.

3) Oznamte změnu platebního účtu svému zaměstnavateli a dalším důležitým institucím jako je Česká správa sociálního zabezpečení, zdravotní pojišťovna či mobilní operátor.

4) Zvažte, zda chcete účet v původní bance nadále ponechat, či zrušit, a pokud zrušení nic nebrání, tak zašleme výpověď smlouvy.


7 věcí, na které myslet při změně banky

1) Než banku změníte, ujistěte se, že nový účet umí to, na co jste zvyklí, například možnost nastavit přístupy k účtu dalším osobám, pojištění k platební kartě, možnosti zabezpečení, oblíbené funkce internetového nebo mobilního bankovnictví. Také si porovnejte strukturu poplatků, úrokové zhodnocení Vašich peněz na účtu a dostupnost poboček a bankomatů.

2) Při vlastní změně banky si ohlídejte, aby neproběhly pravidelné platby omylem dvakrát, nebo naopak vůbec.

3) Myslete na to, že u inkasa (zejména u služby SIPO České pošty) se změna účtu může projevit o něco později. Pokud však platba v daném měsíci správně neproběhne, bude vám automaticky zaslána složenka k zaplacení.

4) Od chvíle, kdy požádáte o převod účtu, řešíte už veškeré další změny v trvalých příkazech či souhlasech s inkasem již s námi. (Příklad: zadání nového příkazu či zrušení stávajícího příkazu)

5) Pokud zrušíte původní účet, zaniknou spolu s ním i případná dispoziční práva pro třetí osoby. Myslete proto na jejich obnovení u nás.

6) Nezapomeňte změnu účtu včas nahlásit dalším institucím jako je váš zaměstnavatel, operátor či poskytovatel energií. Aby tyto instituce mohly změnu provést, budou potřebovat bližší informace jako je např. číslo pojistné smlouvy, číslo odběrného místa apod.

7) Doporučujeme vám archivovat výpisy ke všem platebním účtům alespoň 3 roky (promlčecí lhůta).


Nejste si něčím jisti? Máte další otázky?

Obraťte se na nás, celý převod zařizujeme a průběžně monitorujeme.

Poznámka: Uvedené postupy se řídí zákonem o platebním styku č. 452/2016 a standardem České bankovní asociace Standard ČBA c. 22 – Mobilita klientů.

Pobočky a bankomaty

Bankomaty


Pobočky


Objednání na pobočku


Pobočky se směnárnou

Kontakty

Infolinka: 800 207 207


Facebook České spořitelny Twitter YouTube


Kurzovní lístky

Aktuální k: 22.8.2017
Kurz měny: deviza - střed
EUR 26,080 - -0,11%
USD 22,111 - -0,56%

© Česká spořitelna, a. s. Všechna práva vyhrazena. Materiály určené pro veřejnost.
Podmínky používání | Ochrana osobních údajů | Webmaster