Jak platit kartou

Platby kartou na internetu

 

Bezpečnost

Limit pro platby na internetu si můžete s okamžitou platností nastavit v internetovém bankovnictví. Pro větší zabezpečení používáme bezpečnostní standard 3D Secure.

 

Pomůžeme vám

Pokud vám obchodník pošle jiné zboží, než jste si objednali, nebo vám zboží nepřijde vůbec, pomůžeme vám. Transakci můžete reklamovat a peníze dostanete zpět. Přečtěte si, jak na to.

 

Rychlost

Při použití karty na internetu proběhne platba okamžitě. Nemusíte tak čekat několik dní, než dojde k bankovnímu převodu.

 

Široké využití

V dnešní době již platbu kartou podporuje spousta internetových obchodů. Kartou tak můžete kromě jakéhokoliv zboží jednoduše koupit například elektroniku, jízdenky nebo oblečení.

karta terminál

Plaťte na internetu bezpečně

K omezení objemu plateb na internetu a posílení bezpečnosti vaší karty je určen samostatný limit.

Limit pro internetové platby můžete zdarma a okamžitě změnit v internetovém bankovnictví.
Tip pro vás:  Vedle limitu pro platby na internetu můžete samostatně nastavit limity pro platby v obchodech a pro výběry v bankomatech. Přečtěte si o limitech více.

Nejvyšší zabezpečení internetových plateb – 3D Secure

Bezpečnostní protokol 3D Secure vás chrání pro případ, že by chtěl kdokoliv zneužít údaje z vaší karty. Při každé internetové platbě u obchodníků zabezpečených tímto protokolem vám zašleme SMS s kódem. Platba proběhne až po jeho zadání.

Jak poznáte zabezpečené obchodníky?

Na stránce, kde zadáváte údaje o své kartě, najdete tato loga.

Aktivace služby 3D Secure

Abyste mohli službu začít využívat, je nutné nastavit číslo mobilního telefonu pro zasílání potvrzovacích SMS k jednotlivým platbám. Pokud službu nemáte aktivovanou, aktivujete ji v průběhu platební transakce. Jak na to?

Průběh transakce při aktivním 3D Secure

1 V platební bráně vyplníte jako dosud údaje z karty - číslo karty, platnost karty a CVV2/CVC2 a stiskněte tlačítko „Zaplatit“. 2 V tomto okamžiku zjišťujeme, zda máte internetové bankovnictví a k němu aktivované telefonní číslo pro autorizační SMS. Pokud ano, zobrazí se vám okno pro aktivaci. 3 Pokud si toto telefonní číslo přejete aktivovat pro službu 3D Secure, stiskněte tlačítko „ANO - aktivovat a zaplatit“. 4 V případě, že internetové bankovnictví nepoužíváte, zobrazí se vám informace o tom, jakými dalšími způsoby si můžete službu aktivovat.

Průběh transakce při aktivním 3D Secure

 

Zvolte způsob platby kartou

 

Zadejte údaje z karty

 

Vyplňte jednorázový kód z SMS a potvrďte

Hotovo, máte zaplaceno

Nejčastější dotazy

Bude každá platba na internetu potvrzována pomocí jednorázového kódu z SMS?

Ověření platby pomocí jednorázového kódu z SMS bude probíhat pouze u obchodníků, kteří používají zabezpečení 3D Secure. Takových obchodníků je v dnešní době většina, v České republice to jsou téměř všechny internetové obchody, v zahraničí je to zhruba polovina. Pokud internetový obchod nepodporuje zabezpečení 3D Secure, bude platba provedena bez potvrzení jednorázovým SMS kódem.

Jsou za platbu 3D Secure účtovány nějaké poplatky?

Za platbu kartou ani za službu 3D Secure neúčtujeme žádné poplatky.

Bude možné zaplatit kartou na internetu, i když nemám službu 3D Secure aktivovanou?

Pokud platíte v internetovém obchodě, který podporuje zabezpečení 3D Secure, platba nebude bez aktivace služby dokončena. V nezabezpečených e-shopech platba proběhne úspěšně i bez ověření.

K jakým kartám je možné službu aktivovat?

3D Secure je k dispozici ke všem typům platebních karet, se kterými lze platit na internetu. Pokud máte u České spořitelny více karet, je třeba si službu aktivovat ke každé kartě zvlášť.

Kde si mohu změnit telefonní číslo pro 3D Secure?

Prostřednictvím Informační linky 800 207 207.
Na lince 956 777 888 služby BUSINESS 24.
V nejbližší pobočce nebo jiném obchodním místě ČS.

Co dělat, když nepřijde SMS s jednorázovým kódem při platbě u zabezpečeného obchodníka?

Doručení SMS obvykle trvá pár vteřin, někdy se může stát, že odesílání bude trvat déle. Pokud na SMS čekáte déle než jednu minutu, nechte si zaslat novou SMS pomocí odkazu v okně pro zadání kódu.

Co dělat, když kód zadám špatně?

Na zadání kódu máte vždy tři pokusy. V případě, že kód opíšete třikrát chybně, bude transakce ukončena bez zaplacení. V tomto případě je nutné celou platbu zopakovat.

Je nutné bance hlásit ztrátu nebo odcizení telefonu?

Pokud se vám taková situace stane, kontaktujte především svého mobilního operátora a SIM kartu zablokujte. Je také možné změnit si telefonní číslo pro 3D Secure, např. prostřednictvím bezplatné Informační linky 800 207 207.

Co je to „oslovení při platbě“?

V průběhu aktivace služby nebo kdykoliv poté je možné nastavit oslovení při platbě. Toto slovní spojení se pak bude zobrazovat na okně pro vyplnění jednorázového kódu z SMS. Pokud si toto oslovení nenastavíte, bude se vám zobrazovat „Vážený kliente“. Možnost nastavit si oslovení při platbě je vnímáno jako bezpečnostní prvek. Pokud je nastaveno, máte jistotu, že okno, které se vám pro vyplnění kódu načte, není podvodné (oslovení znáte pouze vy a banka).

Jaké údaje při platbě vyplňujete

Je to opravdu jednoduché. Při platbě kartou zadáváte jen 3 údaje ze své karty:

Platnost karty

Datum, do kdy je karta platná (měsíc/rok), uvedené na přední straně karty

Číslo karty

Šestnáctimístné číslo na přední straně karty

CVV2 / CVC2 kód

Třímístné číslo na zadní straně karty vedle podpisového proužku

Pomůžeme vám!

Objednali jste si zboží na internetu a zásilka dorazila neúplná, rozbitá, obchodník vám zaslal padělek, nebo vám neposlal vůbec nic? A platili jste kartou České spořitelny? Tak buďte klidní, protože tohle se dá poměrně snadno řešit!

Jak postupovat při reklamaci?

1 Spojte se s obchodníkem a upozorněte ho na vzniklý problém. Dobří obchodníci Vaši reklamaci prozkoumají a sami s vámi vyřeší vrácení peněz či výměnu zboží. 2 Pokud obchodník odmítne vaši reklamaci řešit nebo vůbec nereaguje, podejte reklamaci na takovou platbu v České spořitelně. 3 Výsledkem reklamace bude to, že obchodník začne vzniklou situaci řešit a dodrží podmínky vašeho nákupu, nebo vám my vrátíme peníze na váš účet.

Máte jakýkoliv dotaz týkající se používání platební karty?

Kontaktujte nás
Zpět nahoru
Zavřít

Rádi vám poradíme

Zanechte nám své telefonní číslo nebo e-mail
a my se vám ozveme zpět co nejdříve!

Zadejte prosím telefonní číslo nebo váš e-mail.
Zadejte prosím telefonní číslo (alespoň 9 číslic).
Zadejte prosím e-mail ve správném formátu.
NEBO

Zadejte prosím text vašeho vzkazu (alespoň 10 znaků).

Omlouváme se, formulář se nepodařilo odeslat, zkuste to prosím později.