800 207 207

Přihlášení do iBODU

Přihlášení do SERVIS 24

Přihlášení do BUSINESS 24

Vaše dotazy - Novela zákona o platebním styku

Budu mít od listopadu výpisy z účtů zdarma?

Informace v médiích o výpisech zdarma není zcela přesná. Od 1. listopadu 2009 platí novela zákona o platebním styku, která bankám ukládá, aby klientům zpřístupnili informace o provedených platebních transakcích na platebních účtech měsíčně zdarma tak, aby plátce mohl informace ukládat v nezměněném stavu. Pokud budete mít tedy zájem o tištěný přehled transakcí na vašem účtu, získáte ho zdarma v jakékoli naší pobočce. Bude obsahovat přehled platebních transakcí za ukončený měsíc.

Nicméně už několik let považujeme za samozřejmost, že klientům dáváme kdykoli bezplatně k dispozici informace o zůstatcích a transakcích na účtu - ať už prostřednictvím bankomatů, přes internetové, telefonní či GSM bankovnictví. Přes internet můžete navíc i sledovat přehled transakcí i s periodicitou výrazně delší než jeden měsíc.

Poplatku za pravidelný výpis z účtu se můžete navíc úplně vyhnout - vyhotovení výpisu zdarma je totiž součástí Osobních účtů České spořitelny.  

Zrychlí od listopadu převod peněz?

V některých případech ano. Novela zákona o platebním styku ukládá bankám, aby příchozí platby připisovaly v ten samý den, kdy banky prostředky obdrží (zákonná lhůta platná do 31. října 2009 stanoví, že prostředky na účet příjemce je nutné připsat nejpozději následující obchodní den po té, co banka prostředky obdrží). V praxi to znamená, že se provedení platebního příkazu může zrychlit o jeden den.  Změna se vztahuje na připisování jak tuzemských tak i zahraničních příchozích plateb (v měnách EU/EHP - Česká spořitelna zpracovává transakce v měnách CZK, DKK, EUR, GBP, CHF, HUF, ISK, NOK, PLN, RON, SEK).

Nicméně Česká spořitelna už nyní vyhovuje novele zákona o platebním styku a připisuje příchozí tuzemské platby v korunách na účet příjemce v ten samý den, kdy obdrží prostředky. Tudíž u příchozích plateb na účty v České spořitelně se v rychlosti zpracování nic nemění. Ke zrychlení může dojít v případě, kdy odesíláte prostředky do jiné banky, která do konce října připisovala prostředky až následující den po té, co je přijala.

Překvapilo mě, kolik tištěných dokumentů jsem při založení účtu dostal. Je to nutné?

Novela zákona o platebním styku platná od 1. listopadu 2009, přesně stanoví, které dokumenty jsme povinni klientům předat v tištěné podobě. Jde o informace o obchodních podmínkách vedení platebního účtu. 1

1 Mezi tyto dokumenty patří Všeobecné obchodní podmínky, Sazebník, Oznámení o úrokových sazbách, Informace - jednorázové příkazy přes ATM, Sdělení -  lhůty platebního styku, Náležitosti platebních příkazů, Stanovení maximální částky u příkazů vhozených do sběrného boxu, Základní vklady a minimální zůstatky, Specifika pro zřízení a vedení Osobního účtu, Uživatelská příručka pro službu B24 a S24, Obchodní podmínky pro službu MultiCash, Bezpečnostní prvky MultiCash, Obchodní podmínky ke kreditním a charge kartám, Transakční limity ke kartám - podle sjednané služby.

Budou se nějaké poplatky od listopadu rušit?

Ano, od 31. října 2009 například provedete blokaci platební karty z důvodu ztráty nebo odcizení zdarma.

Od listopadu budete muset údajně také ručit za neoprávněné transakce kartou?

Za neoprávněné transakce platebními kartami jsme ručili i před 1. listopadem 2009, a to za transakce bez použití PIN, na částky nad 4 500 Kč ve lhůtě 48 před provedením blokace karty. Od 31. října 2009 se mění částka, nad kterou budeme ručit za transakce, a to na 150 EUR, přičemž odpovědnost za transakce nebude už časově omezena.  Ručit budeme za transakce, u kterých klient hrubě neporuší bezpečnostní podmínky.

(Výše uvedené platí pro klienty spotřebitele a drobné podnikatele 2. Spoluúčast klienta, který není spotřebitelem ani drobným podnikatelem, je omezena částkou 150 EUR ve lhůtě 48 hodin před okamžikem oznámení ztráty nebo zcizení platební karty.)

2 Spotřebitel je fyzická osoba nepodnikatel, drobný podnikatel je fyzická nebo právnická osoba podnikatel s ročním obratem do 2 miliónů EUR s maximálně deseti zaměstnanci.

Mám sjednané Pojištění zneužití platební karty v případě ztráty nebo odcizení. Budete ho měnit?

Ano, rozhodli jsme se, že klientům vyjdeme vstříc a rozsah pojištění ještě rozšíříme. Pojištění zneužití platební karty v případě ztráty nebo odcizení tak automaticky převedeme na nové pojištění s novým názvem Pojištění karty a osobních věcí. Tři varianty podle výše pojistného plnění zůstávají (P10, P20, P30), takže vám pojištění změníme na tu variantu, kterou jste si sjednal/a. Rozsah pojistného se rozšiřuje také např. o náhradu škody při odcizení průkazu MHD včetně kuponu, odcizení peněženky, kabelky nebo batohu, kompenzaci nákladů na blokaci SIM karty mobilního telefonu apod., z hlediska ceny pojištění se nic nemění. 

Pobočky a bankomaty

Bankomaty


Pobočky


Objednání na pobočku


Pobočky se směnárnou

Kontakty

Infolinka: 800 207 207

 

Facebook České spořitelny Twitter YouTube

Kurzovní lístky

Aktuální k: 2.12.2016
Kurz měny: deviza - střed
EUR 27,070 + 0,07%
USD 25,535 - -0,02%

Přihlášení

© Česká spořitelna, a. s. Všechna práva vyhrazena. Materiály určené pro veřejnost.
Podmínky používání | Ochrana osobních údajů | Webmaster