800 207 207

Přihlášení do iBODU

Přihlášení do SERVIS 24

Přihlášení do BUSINESS 24

Vaše dotazy - Karty - Platba kartou u obchodníka a výběr hotovosti z bankomatu

Proč mám platit kartou?

Protože platba kartou je zdarma a bezpečná. Více informací naleznete na www.jakplatitkartou.cz [nové okno].

Kdy u obchodníka zadávám PIN a kdy podepisuji prodejní doklad?

Všechny mezinárodní karty České spořitelny jsou vybaveny čipem. Pokud platíte čipovou kartou u obchodníka, který je vybaven čipovým terminálem, budete vyzván/a k zadání PIN.

Čipové karty mají kromě čipu i magnetický proužek. V případě, že obchodník není vybaven čipovým terminálem, bude transakce realizována prostřednictvím magnetického proužku. V tomto případě budete vyzván/a k podepsání prodejního dokladu.

Transakce potvrzená zadáním PIN je bezpečnější, jelikož PIN máte k dispozici pouze vy, na rozdíl od podpisu , který je viditelně zaznamenán na zadní straně karty. U některých obchodníků se Vám může stát, že budete vyzván/a k zadání PIN a podpisu současně.

Co se stane, pokud 3x chybně zadám PIN?

Pokud zadáte 3x chybně PIN, karta zablokována nebude. Jakmile zadáte správný PIN, budete moci opět kartu použít.

Váš PIN najdete v zásilce, kterou jsme Vám zaslali při vydání karty. V případě, že ji už nemáte nebo jste si PIN změnil/a, požádejte o znovuzaslání.

Může mou kartu použít jiný člen rodiny k placení nebo výběru hotovosti?

Karta je nepřenosná a je určena pouze pro potřeby klienta, na jehož jméno byla vystavena. Kartu nelze půjčovat, a to ani členům rodiny. Prozrazením PIN porušujete smluvní podmínky.

Na co je třeba dávat pozor při výběru hotovosti z bankomatu?

  • za žádných okolností Vás nesmí rušit neznámá osoba (i kdyby tvrdila, že je pracovníkem banky, bezpečnostní služby nebo Policie ČR apod.)
  • pracovníci, kteří bankomaty udržují, nemají žádný důvod transakci přerušovat a také to nikdy nedělají
  • PIN zadávejte pouze na klávesnici bankomatu, nikdy ne na zařízení u vstupních dveří samoobslužné zóny, kde je bankomat umístěn
  • ubezpečte se, že vstupní otvor pro vložení karty nenese známky manipulace nebo poškození
  • při zadávání PIN doporučujeme klávesnici zakrýt rukou, aby nikdo neměl možnost PIN odpozorovat
  • pokud by Vaše platební karta byla z jakéhokoliv důvodu zadržena bankomatem a nebyla Vám vydána potvrzenka o jejím zadržení, ihned nás kontaktujte na bezplatné lince 800 207 207

Na co je třeba dávat pozor při placení kartou u obchodníků?

  • vždy pečlivě zkontrolujte na prodejním dokladu a dokladu o zaplacení datum, částku a označení prodejny
  • dávejte pozor, zda personál prodejny neodchází s kartou do zázemí nebo s ní nemanipuluje nezvyklým způsobem
  • uchovávejte účtenky pro případné reklamace
  • kontrolujte pravidelně výpis transakcí; při jakékoli nesrovnalosti nás neprodleně informujte

Pobočky a bankomaty

Bankomaty


Pobočky


Objednání na pobočku

Kontakty

Infolinka: 800 207 207

 

Facebook České spořitelny Twitter YouTube

Kurzovní lístky

Aktuální k: 21.11.2014
Kurz měny: deviza - střed
EUR 27,670 - -0,04%
USD 22,029 - -0,15%

Přihlášení

© Česká spořitelna, a. s. Všechna práva vyhrazena. Materiály určené pro veřejnost.
Podmínky používání | Ochrana osobních údajů | Webmaster