800 207 207

Přihlášení do iBODU

Přihlášení do SERVIS 24

Přihlášení do BUSINESS 24

Vaše dotazy - Karty - Bezkontaktní platby kartou

Proč vlastně vydáváte bezkontaktní karty?

V současné době stále více klientů preferuje použití karty k placení malých částek. Ne ve všech případech je možné kartou zaplatit. Bariéry k použití karty mohou být různé – nechcete zdržovat ve frontě, někteří obchodníci požadují min. výši částky, kdy je možné zaplatit kartou nebo obchodník karty vůbec neakceptuje.
To jsou hlavní důvody, proč přicházíme s novinkou v oblasti karet -  bezkontaktní technologií, která Vám umožní zaplatit malé nákupy do 500 Kč bez zadání PIN. Své každodenní nákupy můžete tak zaplatit rychle a jednoduše.

Co je teda bezkontaktní karta? Jak ji mohu použít?

Nadále budete mít jednu kartu, která Vám umožní všechny dosavadní způsoby použití – výběr hotovosti, platby u obchodníků a navíc bezkontaktní platby. Karty totiž zůstanou hybridní. To znamená, že budou obsahovat magnetický proužek, čip a nově také bezkontaktní čip umožňující bezkontaktní platbu.  

Kdy budu moci kartu získat?

Nové karty vydáváme novým klientům od podzimu 2011. Většina stávajících klientů bezkontaktní kartu získá po skončení platnosti jejich dosavadní karty. Pokud chcete bezkontaktní kartu získat před koncem platnosti stávající karty, můžete si o ní samozřejmě požádat.

Jaké částky mohu platit bezkontaktně?

Bezkontaktně bez zadání PIN můžete platit do částky 500 Kč v rámci jedné transakce. Větší nákupy nad 500 Kč budete moci také zaplatit bezkontaktně, ale budete vyzváni k zadání PIN.

Dá se limit 500 Kč v České republice nějakým způsobem navýšit anebo naopak snížit?

Ne, limit 500 Kč je pevně daný. Z našich výzkumů vyplynulo, že limit 500 Kč je pro naše zákazníky optimální. Navíc je tato částka optimální i z hlediska rovnováhy mezi pohodlím pro naše zákazníky a bezpečností.

Kde všude mohu bezkontaktně platit?

Bezkontaktně můžete zaplatit u všech obchodníků v ČR i v zahraničí, kteří tyto platby umožňují. Poznáte je podle symbolu pro bezkontaktní karty, stejný symbol je uveden i na Vaší kartě.

Jak mohu zaplatit u obchodníka, když neuvidím symbol pro bezkontaktní platby?

Pokud neuvidíte tento symbol, můžete použít Vaši kartu jako doposud -  čip&PIN transakcí. Po vložení karty do terminálu budete požádáni o zadání PIN.

Jsou s používáním bezkontaktní karty spojené nějaké poplatky?

Česká spořitelna neúčtuje za platbu kartou žádné poplatky, stejně tak tomu bude u bezkontaktních plateb.

Je používání platební karty s bezkontaktní technologií bezpečné?

Ano. Všechny bezkontaktní karty České spořitelny odpovídají nejnovějším bezpečnostním standardům. Zákazník při bezkontaktním placení kartu nevydává z ruky a má ji tak celou dobu pod kontrolou. V rámci zajištění větší ochrany proti zneužití karet můžete být požádáni o vložení karty do terminálu a zadání PIN i při úhradě nižších částek do 500 Kč. Toto opatření slouží jako potvrzení, že uživatel karty je jejím držitelem. Každá transakce nad částku 500 Kč bude ověřována PINem.

Ale co když mi kartu někdo ukradne a zneužije?

Pokud vám zloděj ukradl kartu, je nutné ji co nejdříve zablokovat. To platí pro všechny případy a jakýkoli typ karty.
V případě zneužití karty bezkontaktní platbou bez zadání PIN budeme zneužité prostředky klientům v plné výši kompenzovat (platí pro bezkontaktní platby bez zadání PIN při splnění podmínek banky).  

Co když mi kartu zkopírují podvodníci?

Karty s bezkontaktní technologií fungují jen na minimální vzdálenost od čtečky. Je tedy nepravděpodobné, aby k něčemu takovému došlo omylem nebo aby platbu podvodně provedla jiná osoba. V zahraničí nebyl po zavedení bezkontaktních karet zaznamenán nárůst počtu zneužitých karet.

A co když si pípnu v obchodě dvakrát?

Dvojité načtení v rámci jedné transakce není technicky možné. I v případě, že přiložíte kartu v rámci jedné transakce k bezkontaktní čtečce dvakrát, bude vám částka transakce naúčtována pouze jednou.

Jak mohu postupovat v případě reklamace bezkontaktních plateb?

Stejně jako doposud. Můžete se obrátit na jakoukoliv pobočku České spořitelny, kde s Vámi budou vyplněny standardní tiskopisy pro řešení reklamací.
I v tomto případě platí doporučení, aby klient neautorizovanou nebo nesprávně provedenou transakci reklamoval bez zbytečného odkladu po té, co se o ní dozvěděl.

Dostanu od obchodníka účtenku?

U bezkontaktních plateb do 500 Kč bude vydána účtenka obchodníkem na základě Vaší žádosti. U bezkontaktní transakce, kdy částka přesáhne 500 Kč Vám obchodník vydá účtenku automaticky.

Jak mohu reklamovat bezkontaktní platbu, když nedostanu od obchodníka účtenku?

Platbu kartou můžete reklamovat i v případě, kdy nemáte k dispozici účtenku od obchodníka.

Pobočky a bankomaty

Bankomaty


Pobočky


Objednání na pobočku

Kontakty

Infolinka: 800 207 207

 

Facebook České spořitelny Twitter YouTube

Kurzovní lístky

Aktuální k: 18.12.2014
Kurz měny: deviza - střed
EUR 27,610 + 0,04%
USD 22,157 + 0,59%

Přihlášení

© Česká spořitelna, a. s. Všechna práva vyhrazena. Materiály určené pro veřejnost.
Podmínky používání | Ochrana osobních údajů | Webmaster