800 207 207

Přihlášení do iBODU

Přihlášení do SERVIS 24

Přihlášení do BUSINESS 24

Co dělat, když nemám na splácení úvěru
  • 1.
    krok

    Co dělat, abyste se do problémů se splácením vůbec nedostali

    • Nejúčinnějším opatřením je prevence - tedy předcházení situacím, kdy klient není schopen úvěr splácet. Před tím, než se pro úvěr rozhodnete, získejte základní informace o jednotlivých typech nabízených úvěrů. Poradci v pobočkách nebo na informační lince Vám podají veškeré potřebné informace a poskytnou materiály, které si můžete doma v klidu pročíst. Rozhodněte se, na co si chcete půjčit, jak dlouho chcete úvěr splácet, za jakou cenu jste ochotni si půjčit a teprve pak si vyberte pro Vás nejvhodnější úvěr.

      Nutností je také porovnat si své příjmy a výdaje a ujasnit si, kolik Vám váš rodinný rozpočet umožňuje měsíčně vyčlenit na splácení úvěru.

    • Myslete na zadní vrátka

      Pokud si nesjednáte pojištění schopnosti splácet, odborníci doporučují mít k dispozici finanční rezervu ve výši dvou až tří měsíčních výdajů domácnosti. Finanční rezervu lze uspořit i při nízkém měsíčním příjmu, důležitá je pravidelnost spoření a uložení prostředků na takové spořicí a vkladové produkty, které jsou ve Vaší situaci nejvhodnější. 

    • Pojištění schopnosti splácet

      Stále více využívanou a doporučovanou prevencí proti nepředvídatelným výpadkům ve splácení z důvodu nečekaných životních událostí je pojištění schopnosti splácet.

      Můžete si vybrat ze dvou variant pojištění. Základní varianta zahrnuje pojištění pro případ pracovní neschopnosti, invalidity nebo smrti. Další varianta je navíc rozšířena o pojištění z důvodu ztráty zaměstnání. V případě, že se dostanete do problémů se splácením a jste pojištěni, obrátíte na kontaktní telefonní linku smluvní pojišťovny a nahlásíte pojistnou událost. Následně získáte poštou podklady k vyplnění a doložení nezbytných náležitostí pro likvidaci pojistné události. Výše pojistného plnění pak závisí na rozsahu sjednaných rizik (výběru variant).

  • 2.
    krok

    Co dělat, pokud máte potíže se splácením úvěru

    • Pokud se Vám potíže se splácením úvěru z jakýchkoli příčin nevyhnuly, je třeba bezodkladně jednat. První a hlavní zásada zní - dejte nám o tom co nejdříve vědět. Obraťte se na nás už ve chvíli, kdy Vám problémy se splácením teprve hrozí, ne až se v nich skutečně ocitnete. Situace se pak řeší daleko lépe.

    • Jak se situace řeší

      Pokud budete mít zájem potíže aktivně řešit, můžete se spolehnout na to, že Vám vyjdeme maximálně vstříc. Společně s Vámi budeme hledat taková řešení, která Vám pomohou nepříznivou situaci překonat - nabízí se úprava splátkového kalendáře a tím snížení měsíční zátěže, odklad splátek, konsolidace úvěru (tedy posouzení, zda by pro Vás nebyl jiný typ úvěrového produktu výhodnější) i další varianty.  

      Kam se obrátit

      1. Na informační linku odboru Vymáhání pohledávek 956 777 666, která je k dispozici v pracovní dny od 08:00 do 20:00 hod.
      2. Na e-mailovou adresu odboru Vymáhání pohledávek spravapohledavek@csas.cz
      3. Přímo na odbor Vymáhání pohledávek přes kontaktní formulář
      4. Korespondenčně na adresu České spořitelny - odbor Vymáhání pohledávek, Hornopolní 3322/34, 702 00 Ostrava
      5. Na informační linku České spořitelny 800 207 207. K dispozici je zdarma 24 hodin denně, 7 dní v týdnu. Operátor od Vás převezme informace a podá zprávu Vaší pobočce nebo jinému útvaru banky a sjedná Vám i schůzku.
      6. Na jakoukoli pobočku České spořitelny, ideálně na tu, kde jste si otevřeli účet a sjednali úvěr. Není to ale podmínkou.
      7. Sjednejte si schůzku prostřednictvím našich www stránek.
    • Pomocník při ztrátě zaměstnání

      Ve spolupráci s Pojišťovnou Cardif pro Vita [nové okno] a renomovanou personální agenturou jsme pro ty z Vás, kteří mají sjednané pojištění schopnosti splácet a dostanou se do tíživé životní situace, připravili bezplatný poradenský servis, který Vám pomůže při hledání nového zaměstnání (Job Care). Odborníci Vám například poradí, jak se připravit na přijímací pohovor, jak napsat životopis nebo kde hledat informace o volných pracovních místech. Více na zákaznické lince Pojišťovny Cardif pro Vita na 234 240 250.

      Poradna při finanční tísni

      Cílem Poradny při finanční tísni [nové okno] je bezplatně pomoci a poradit v situaci, když už klient není schopen sám zvládnout své finanční závazky, nebo se chce dozvědět, jak problémům v budoucnu předejít. Poradna při finanční tísni, o.p.s. je nezávislá instituce poskytující své obecně prospěšné služby zdarma. Poradnu při finanční tísni najdete v Praze [nové okno], Ústí nad Labem [nové okno] a Ostravě [nové okno].

Pobočky a bankomaty

Bankomaty


Pobočky


Objednání na pobočku


Pobočky se směnárnou

Kontakty

Infolinka: 800 207 207

 

Facebook České spořitelny Twitter YouTube

Kurzovní lístky

Aktuální k: 6.12.2016
Kurz měny: deviza - střed
EUR 27,050 + 0,04%
USD 25,194 - -0,61%

Přihlášení

© Česká spořitelna, a. s. Všechna práva vyhrazena. Materiály určené pro veřejnost.
Podmínky používání | Ochrana osobních údajů | Webmaster