800 207 207

Přihlášení do iBODU

Přihlášení do SERVIS 24

Přihlášení do BUSINESS 24

Archiv aktualit

18.06.2008

DESATERO správného používání platební karty

Dámy a pánové, blíží se prázdniny, sezóna dovolených a také sezóna zvýšených plateb kartami i zvýšených počtů pokusů o krádeže a podvody včetně těch, které souvisejí s kartami. Chcete-li se problémům vyhnout, dodržujte, prosím, tato pravidla:

1. Chránit se začínáte již při převzetí karty
Při převzetí kartu ihned podepište a pořiďte si kopii podepsaného podpisového proužku.

2. Karta je pouze Vaše
Kartu nikomu nepůjčujte - držení karty neoprávněnou osobou zakládá podstatu trestného činu.

3. Chraňte PIN a údaje o kartě
PIN nikomu nesdělujte a v žádném případě PIN neukládejte v blízkosti karty/nepište na kartu. Zásadně nereagujte na e-mailové či telefonické požadavky o sdělení údajů o platební kartě (číslo karty, platnost, bezpečnostní kód ze zadní strany karty případně i PIN)

4. U bankomatu buďte opatrní
Prohlédněte si bankomat, ze kterého chcete vybírat. Při zadávání PIN dbejte na to, aby nikdo za Vašimi zády nemohl PIN odpozorovat.Pokud se bankomat chová nestandardně nebo je na něm připevněno nějaké neobvyklé přídavné zařízení, informujte správce bankomatu a raději jděte vybrat jinam. V případě problémů při  výběru nepřijímejte v žádném případě „pomoc“ cizích osob (např. rady na opakované zadání PIN). V případě, že bankomat nevydá bankovky zkontrolujte pro jistotu zda nebyl na výdejní otvor instalován falešný kryt

5. Poškozená karta přestává sloužit
Chraňte magnetický proužek a kontakty čipu karty před mechanickým poškozením (poškrábáním) a před zmagnetizováním (mobilním telefonem, magnetickým zapínáním kabelek, počítačem aj.).

6. Ztrátu karty je třeba odhalit co nejdříve
Kartu noste odděleně od osobních dokladů a pravidelně kontrolujte, zda je na svém místě. Ke kartě se chovejte vždy se stejnou pozorností jako ke svým penězům.

7. Při placení kartou buďte pozorní
Při placení kartou sledujte personál obchodu. Dbejte na to, aby Vaše karta byla použita pouze na jednom čtecím zařízení a aby k jedné platbě byl vyhotoven pouze jeden prodejní doklad. Personál prodejny či restaurace by neměl s kartou odcházet mimo Váš dohled.   Také zkontrolujte, zda Vám personál vrátil skutečně Vaši kartu. Pokud pojmete podezření, že s platbou nemuselo být vše v pořádku, raději si co nejdříve ověřte, zda transakce byla zúčtována správně. Při jakékoli nesrovnalosti informujte banku.

8. Nákupy bez návštěvy obchodu šetří čas, ale zvyšují riziko
Pokud máte při platbě kartou přes internet nebo telefon jakékoli pochybnosti o obchodníkovi, raději zvolte jiný způsob úhrady než platební kartou. Nejbezpečnější jsou internetové obchody, na jejichž stránkách naleznete  loga  „Verified by Visa“ resp. „MasterCard Secure Code“.

9. Sledujte své výpisy z účtu
Pravidelně kontrolujte výpisy z účtu a při jakékoli nesrovnalosti neprodleně informujte banku.

10. Pokud dojde k nejhoršímu, jednejte co nejrychleji
Při ztrátě nebo odcizení kartu ihned zablokujte. (Blokace karet České spořitelny na tel. 800 207 207, ze zahraničí: +420 582 405 405). 





Pobočky a bankomaty

Bankomaty


Pobočky


Objednání na pobočku


Pobočky se směnárnou

Kontakty

Infolinka: 800 207 207

 

Facebook České spořitelny Twitter YouTube

Kurzovní lístky

Aktuální k: 9.12.2016
Kurz měny: deviza - střed
EUR 27,040 + 0,04%
USD 25,424 + 1,06%

© Česká spořitelna, a. s. Všechna práva vyhrazena. Materiály určené pro veřejnost.
Podmínky používání | Ochrana osobních údajů | Webmaster