800 207 207

Přihlášení do iBODU

Přihlášení do SERVIS 24

Přihlášení do BUSINESS 24

Archiv aktualit

02.04.2015

Dávejte pozor při používání aplikací a her ve svém telefonu

S rozšířením chytrých telefonů se stále častěji setkáváme s tím, že klienti reklamují zpravidla nízké nebo pravidelné transakce za využívání některých aplikací a her, zejména u mobilních telefonů s operačním systémem Android a iOS.

Co mají případy společného?
Velmi často rodiče půjčí svůj mobilní telefon dětem, kterým umožní zdarma si stáhnout nějakou aplikaci či hru. Při jejím hraní/používání se ovšem může zobrazit nabídka na pořízení nějaké aktualizace či nákupu nadstandardních doplňků ke hře. To už ovšem může být placené, i když to na první pohled při stahování hry nemusí být zřejmé. Při registraci mobilního telefonu ve službě Obchod Play/App  Store bývají zadány údaje o platební kartě pro účely stahování aplikací či her.

Jakmile dítě potvrdí stažení placené hry/aplikace nebo doplňku ke hře, strhne se z účtu, ke kterému je karta vedená, automaticky požadovaná částka. To se může velmi často opakovat (podle toho, jak často je dítětem či blízkou osobou hra či aplikace využívaná) a výsledná částka pak nebude pouze v řádu stokorun, ale může být i daleko vyšší v řádu tisíců.

Jak se podobným nepříjemnostem vyhnout?
Měli byste pravidelně sledovat stav svého účtu, abyste v případě zjištění neoprávněných nezadávaných transakcí mohli včas zasáhnout.

Při stahování nabízených aplikací či her byste se měli důkladně seznámit s podmínkami a zabezpečit stahování placených částí aplikací či her bezpečnostním heslem. U chytrých telefonů si můžete kontrolovat také historii plateb provedených přímo přes mobilní telefon – v ní si můžete ověřit, které transakce byly skutečně realizovány přímo z vašeho telefonu.

Vyplatí se poučit děti, jak funguje využívání aplikací a her v chytrých telefonech a důsledně je varovat před stahováním placených věcí.

Když k podobnému případu dojde, v první řadě je nutné se obrátit na českou pobočku společnosti Google/Apple a vyžádat si vyjádření a vysvětlení k zaúčtovaným platbám přímo od nich. Pokud se následně s reklamací obrátíte na Českou spořitelnu, snažíme se pro vás získat peníze zpět.  Je však nutné dodržovat základní bezpečnostní pravidla a používat svůj telefon obezřetně.

Obecně pro platby na internetu doporučujeme využívat službu odemknutí/zamknutí karty.





Pobočky a bankomaty

Bankomaty


Pobočky


Objednání na pobočku


Pobočky se směnárnou

Kontakty

Infolinka: 800 207 207

 

Facebook České spořitelny Twitter YouTube

Kurzovní lístky

Aktuální k: 6.12.2016
Kurz měny: deviza - střed
EUR 27,050 + 0,04%
USD 25,194 - -0,61%

© Česká spořitelna, a. s. Všechna práva vyhrazena. Materiály určené pro veřejnost.
Podmínky používání | Ochrana osobních údajů | Webmaster