800 207 207

Přihlášení do iBODU

Přihlášení do SERVIS 24

Přihlášení do BUSINESS 24

Archiv aktualit

11.08.2014 13:00

Češi jsou šampiony v online bankovnictví

  • Češi využívají internetbanking nejvíce ve srovnání s klienty z ostatních zemí střední a východní Evropy
  • Online bankovnictví využívá o čtvrtinu více Čechů než před třemi lety
  • Roste obliba digitálních samoobslužných zařízení v pobočkách bank, již nyní je využívá téměř polovina Čechů

Nejvíce používají internetbanking Češi (62 %), následují Rakušané (55 %) a Slováci (45 %). Z průzkumu, který si nechala dělat Erste Group od společnosti TNS Aisa, vyplývá, že online bankovnictví v zemích střední a východní Evropy rychle roste. Nejméně využívané jsou pak online bankovní služby v Rumunsku (6 %). Oproti roku 2010 narostl počet Čechů využívajících internetbanking o čtvrtinu. Téměř polovina (40 %) českých klientů ale využívá i samoobslužné zóny v pobočkách bank. Česká spořitelna chce tomuto trendu vyjít vstříc a plánuje rozšíření samoobslužných zón v pobočkách o nové technologie, které rozšíří možnosti samoobslužného digitálního bankovnictví.

Češi chodí do poboček bank stejně často jako Slováci. V České republice si vystačí jen s návštěvou pobočky 28 % klientů, na Slovensku 30 %. Drtivá většina však využívá jak služeb poboček, tak online bankovnictví, Češi 43 %, Slováci 44 %. Oproti Slovákům ale téměř čtvrtina Čechů používá z bankovních služeb výhradně internetbanking, což je jednoznačně nejvíce ze všech zemí CEE regionu. Na Slovensku se bez pobočky obejde pouze 7 % klientů a dokonce Srbové si život bez pobočky nedovedou představit vůbec.

"Lidé, kteří chodí ke svým bankovním poradcům, dnes očekávají špičkové poradenství a chtějí mít pocit, že je o ně dobře postaráno. Pokud banky chtějí držet krok s trendem digitálních změn, budou muset vyvinout správný mix pobočkového bankovnictví a okamžitě dostupných digitálních služeb," říká Dieter Stock, Head of Erste Group Customer Experience.

Česká spořitelna má nejširší pobočkovou síť na českém trhu, aktuálně čítá 643 obchodních míst, která průběžně obměňuje a modernizuje. Česká spořitelna 11. srpna rovněž otevřela experimentální pobočku v Plzni – Lochotíně, aby otestovala nový obslužný model klientů. Cílem je využít samoobslužné videokiosky, bankomaty a platbomaty pro rutinní bankovní operace a zlepšit kvalitu poskytovaného poradenství. Úspěšně otestované technologie a aktivity rozšíří spořitelna do své pobočkové sítě.

Pro další informace prosím kontaktujte Tiskové centrum Finanční skupiny České spořitelny:

Helena Matuszná
Tisková mluvčí ČS
E-mail: tiskove_centrum@csas.cz
 


PDF verze tiskové zprávy [nové okno]





Pobočky a bankomaty

Bankomaty


Pobočky


Objednání na pobočku


Pobočky se směnárnou

Kontakty

Infolinka: 800 207 207

 

Facebook České spořitelny Twitter YouTube

Kurzovní lístky

Aktuální k: 9.12.2016
Kurz měny: deviza - střed
EUR 27,040 + 0,04%
USD 25,424 + 1,06%

© Česká spořitelna, a. s. Všechna práva vyhrazena. Materiály určené pro veřejnost.
Podmínky používání | Ochrana osobních údajů | Webmaster