800 207 207

Přihlášení do iBODU

Přihlášení do SERVIS 24

Přihlášení do BUSINESS 24

SERVIS 24 - Internetbanking

Pohodlná obsluha a kontrola Vašich financí.

Vaše dotazy

Vaše dotazy E-Faktura/E-dokument

Co je e-faktura?

E-faktura je elektronická verze zcela totožné faktury, kterou dostáváte poštou do schránky. E-faktura není doručena do Vaší poštovní schránky, ale dostanete ji přímo do svého internetového bankovnictví SERVIS 24, odkud ji lze vytisknout, uložit a zaplatit.         

O nově přijaté e-faktuře budete informováni avízem v internetovém bankovnictví SERVIS 24. Doporučujeme si nastavit i upozornění o nově přijaté e-faktuře a její splatnosti formou SMS nebo e-mailem.

Na základě dat, která Vám přijdou do internetového bankovnictví, je Vám automaticky připravena domácí platba s vyplněnými údaji, které můžete využít pro zaplacení a nemusíte tak zadávat údaje ručně.

E-faktura je uložena 24 měsíců od jejího doručení.

Co je e-dokument?

E-dokument je elektronická verze dokumentu (smlouvy, rekapitulace, potvrzení, informace), který dostáváte poštou do schránky. E-dokument není doručen do Vaší poštovní schránky, ale obdržíte ho přímo do svého internetového bankovnictví SERVIS 24, odkud jej lze vytisknout a uložit.         

O nově přijatém e-dokumentu budete informováni avízem v internetovém bankovnictví SERVIS 24. Doporučujeme si nastavit i upozornění o nově přijatém e-dokumentu formou SMS nebo e-mailem.

Tento e-dokument je uložen 24 měsíců od jeho doručení.

Jak služba E-faktura/E-dokument funguje?

  • po jednorázovém nastavení služby v internetovém bankovnictví SERVIS 24 Vám od daného výstavce budou zasílány faktury, výzvy k platbě nebo dokumenty bez platební instrukce již jen elektronicky ve formátu PDF
  • abyste nemuseli na nic myslet, doporučujeme si nastavit i upozornění o nově přijaté e-faktuře a její splatnosti / o nově přijatém e-dokumentu formou SMS nebo e-mailem
  • po přihlášení do internetového bankovnictví SERVIS 24 se Vám zobrazí v přehledu doručená e-faktura neboe-dokument, pokud se jedná o výzvu k platbě, stačí kliknout na tlačítko "Zaplatit" a služba Vám předpřipraví platební příkaz k úhradě, který stačí pouze potvrdit
  • e-fakturu budete mít po zaplacení následně označenou jako uhrazenou a 24 měsíců archivovanou v internetovém bankovnictví SERVIS 24
  • od nastavení služby E-faktura/E-dokument máte svoje platby pod kontrolou, dokumenty bezpečně doručené a uložené, nemusíte přepisovat platební údaje a navíc je služba zdarma
  • detailní informace ke službě E-faktura/E-dokument naleznete níže

Jaké jsou výhody přijímání e-faktur/e-dokumentů

  • faktury a dokumenty se Vám nemohou ztratit z poštovní schránky, přijímáte je elektronicky do zabezpečeného internetového bankovnictví
  • všechny faktury a dokumenty  máte uloženy na jednom místě přímo v internetovém bankovnictví a můžete si je kdykoli uložit do svého PC
  • pokud platíte e-fakturu jednorázovou úhradou, automaticky Vám je předvyplněna domácí platba a Vy ji pouze autorizujete
  • již nikdy nepošlete platbu na jiný účet, s jinou částkou nebo chybným variabilním symbolem
  • v případě, kdy Vám přijde nová e-faktura nebo e-dokument, zašleme Vám oznámení formou avíza a případně i formou SMS nebo e-mailem
  • e-faktury si aktivujete přímo v SERVIS 24 a nemusíte tak nikam chodit
  • služba je zcela zdarma

Jak dlouho jsou e-faktury/e-dokumenty zobrazovány v SERVIS 24?

E-faktury/e-dokumenty jsou v internetovém bankovnictví dostupné od data přijetí od daného výstavce a je možné si je zobrazit ještě 24 měsíců po jejich splatnosti.

Jaká je cena e-faktur/e-dokumentů?

Aktivace i přijetí e-faktury/e-dokumentů do internetového bankovnictví je zcela zdarma.

Seznam výstavců, od kterých je možné e-faktury/e-dokumenty přijímat


Jak provedu aktivaci e-faktur/e-dokumentů?

Aktivace e-faktur/e-dokumentů je velice jednoduchá. Po přihlášení do internetového bankovnictví SERVIS 24 klikněte na záložku "Účty" a v levém menu na "E-faktura/E-dokumenty".
Vyberte si, od jakého výstavce si přejete přijímat e-faktury nebo e-dokumenty v elektronické podobě a zadejte identifikační číslo, pod kterým jste evidován u daného výstavce. Níže je uvedeno, jaké identifikační číslo je třeba zadat.

Aktivace e-faktur nebo e-dokumentů je ukončena a Váš požadavek na aktivaci  je zaslán výstavci faktur.

Co je identifikační číslo klienta u výstavce?

Identifikační číslo je Vaše identifikace u výstavce faktur, kterou je třeba zadat při aktivaci e-faktur. 

AXA penzijní společnost a. s. - zadejte číslo penzijního připojištění
Česká spořitelna - penzijní společnost - zadejte číslo Vaší smlouvy o penzijním připojištění či doplňkovém penzijním spoření
Klienti Českého rozhlasu - zadejte spojovací číslo SIPO
Klienti ČEVAK - zadejte kombinaci evidenčního čísla odběrného místa
  a zákaznického čísla účtu oddělenou pomlčkou
Klienti ČEZ Prodej - zadejte zákaznické číslo umístěné na faktuře
Klienti E.ON - zadejte variabilní symbol uvedený na faktuře
Klienti innogy Energie - zadejte číslo zákazníka uvedené na faktuře
Klienti Kooperativy - zadejte číslo Vaší pojistné smlouvy
Klienti Lidových novin - zadejte evidenční číslo odběratele
Klienti Mladé fronty DNES - zadejte evidenční číslo odběratele
Klienti Pojišťovny České spořitelny - zadejte číslo Vaší pojistné smlouvy
Klienti Right Power Energy - zadejte zákaznické číslo umístěné na faktuře
Klienti SmVak Ostrava - zadejte číslo odběratele uvedené na faktuře
Klienti Stavební spořitelny České spořitelny - číslo smlouvy o stavebním spoření
- nebo číslo smlouvy úvěru ze stavebního spoření včetně předčíslí (bez kódu banky)


V případě, kdy nemáte k dispozici žádnou fakturu od daného výstavce, kontaktujte zákaznickou linku výstavce.
Místo na faktuře, kde identifikační číslo naleznete, zjistíte kliknutím na vybraného výstavce.


Kdy obdržím první e-fakturu/e-dokument?

Po aktivaci e-faktur nebo e-dokumentů v internetovém bankovnictví SERVIS 24 bude odeslána zpráva danému výstavci.
Po kliknutí na konkrétního výstavce se dozvíte, kdy Vám přestane zasílat papírové dokumenty a začne Vám zasílat faktury nebo e-dokumenty elektronicky.


Informace o splatnosti nebo platnosti e-faktury/e-dokumentu

Na splatnost nebo platnost doručené e-faktury nebo e-dokumentu v SERVIS 24 Internetbanking je možné si nastavit upozornění formou SMS nebo e-mailu. Nastavení můžete provést v menu "Nastavení na upozornění k e-faktuře/e-dokumentu" v záložce "Nastavení". Od této chvíle budete mít kontrolu nad každým dokumentem před jeho splatností nebo platností přímo v telefonu nebo e-mailu.

Mohu přijatou e-fakturu zaplatit i jiným způsobem než v internetovém bankovnictví?

Způsob platby e-faktury je pouze na Vás, nicméně doporučujeme Vám využít automaticky předvyplněné domácí platby, díky kterému nemůžete v zadání platby udělat chybu.

© Česká spořitelna, a. s. Všechna práva vyhrazena. Materiály určené pro veřejnost.
Podmínky používání | Ochrana osobních údajů | Webmaster