800 207 207

Přihlášení do iBODU

Přihlášení do SERVIS 24

Přihlášení do BUSINESS 24

Stručně o phishingu

Co je phishing?

Phishing jsou podvodné e-mailové zprávy, které mají vzbudit dojem, že byly odeslány z e-mailové adresy České spořitelny. Zpráva je obvykle psána špatnou češtinou nebo je v angličtině, obsahuje link na údajné stránky České spořitelny a vyzývá k potvrzení osobních bankovních údajů. Phishingová zpráva může vypadat jako informace o neprovedení platby, výzva k aktualizaci bezpečnostních údajů či dokonce jako výzkum klientské spokojenosti. Cílem podvodného e-mailu může být získání klientského čísla a hesla adresáta (identifikační a autentizační údaje), bezpečnostního kódu nebo například PIN k platební kartě či dalších bezpečnostních údajů a jejich následné zneužití.

Jak poznám phishing?

  • Poznáte to poměrně snadno, protože my takové zprávy zásadně nerozesíláme - s klienty nikdy prostřednictvím e-mailu o tak důležitých záležitostech jako je např. zabezpečení nebo PIN ke kartě nekomunikujeme.
  • pokud se po použití aktivního linku otevře podezřelá stránka nebo se zahájí nahrávání obsahu do Vašeho PC, ihned tuto činnost přerušte

  • aktivní linky v e-mailech směřujeme výhradně na zabezpečené stránky webového portálu České spořitelny

  • (www.csas.cz [nové okno]; www.servis24.cz [nové okno])

Jak se dostala moje e-mailová adresa k někomu, kdo phishing rozesílá? Nejde o únik dat?

V žádném případě se nejedná o únik dat. Jde o typický případ spamu. Útočníci obvykle e-mailové adresy příjemců náhodně generují nebo je nakupují na černém trhu. ČS úspěšně chrání e-mailové adresy svých klientů, stejně jako ostatní citlivé údaje a nikdy je neposkytuje třetím stranám.

Jak je možné, že mi ČS posílá e-maily, i když nejsem klientem?

Podvodné e-mailové zprávy mají vzbudit dojem, že byly odeslány z e-mailové adresy České spořitelny. Záhlaví zprávy je útočníky záměrně paděláno. Jde o typický případ spamu. Útočníci obvykle e-mailové adresy příjemců náhodně generují nebo je nakupují na černém trhu. Proto je možné, že jste obdržel podvodný e-mail a nejste přitom klientem České spořitelny.

Co dělá ČS proti phishingu?

ČS monitoruje všechny pokusy o phishing. ČS podala několik trestních oznámení a úzce spolupracuje s Policií ČR v úsilí najít pachatele a zabránit jim v pokračování podobných útoků. Spolu s technologickými partnery podniká i kroky, jak blokovat aktivity útočníků v zahraničí. Důležitá je rovněž prevence, a proto ČS opakovaně informuje klienty, jak phishing poznají, jak se zachovat, pokud jej dostanou a co dělat v případě, že na něj reagovali.

Co mám dělat v případě, když jsem obdržel phishingový e-mail?

Na zprávu v žádném případě nereagujte, smažte ji a na link neklikejte. V případě, že se tak stalo, hrozí, že poskytnete citlivé údaje útočníkům k dalšímu zneužití.

Pokud jste podvodný e-mail obdrželi, budeme rádi, když nám jej pošlete na adresu phishing@csas.cz. Pomůžete tak dalšímu posilování prevence proti zneužití internetového bankovnictví.

Co mám dělat v případě, že jsem kliknul na aktivní odkaz v e-mailu, ale nevyplnil/a jsem žádné údaje?

Pokud pouze kliknete na odkaz a nezadáte žádný z Vašich bezpečnostních údajů, nemůže dojít ke zneužití služby přímého bankovnictví. Že se skutečně jedná o podvodný server, poznáte podle toho, že v adresním řádku internetového prohlížeče nebude uvedena adresa České spořitelny (www.csas.cz [nové okno]; www.servis24.cz [nové okno]).

  [nové okno]

Co mám dělat v případě, že jsem kliknul na aktivní odkaz v e-mailu a vyplnil/a jsem údaje?

  • Pokud jste zareagoval/a, doporučujeme, abyste ihned kontaktoval/a naše klientské centrum na telefonním čísle 800 207 207, které je dostupné 24 hodin denně, a požádal/a o zablokování služby a vygenerování nových přihlašovacích údajů.
  • Pokud byste se z jakéhokoli důvodu nemohli dovolat na linku 800 207 207, lze přístup do internetového bankovnictví zablokovat zadáním chybného hesla třikrát po sobě.

Je internetbanking stále ještě bezpečný?

Internetbanking České spořitelny je zcela bezpečná a komfortní služba pro klienty za předpokladu, že klienti dodržují bezpečnostní pravidla, zejména dbají bezpečnostních doporučení banky:

  • nepřihlašují se do služby z neznámých nebo veřejně dostupných počítačů
  • chrání své přihlašovací údaje
  • nestahují do svých počítačů soubory z neznámých zdrojů
  • věnují pozornost aktuálnímu antivirovému zabezpečení svého počítače.

Vysoká bezpečnost našeho internetbankingu je zajištěna sérií bezpečnostních prvků, které na sebe navazují, ale jsou na sobě nezávislé: klientským číslem a heslem, autorizačními SMS zprávami; vyšší zabezpečení poskytuje klientský certifikát.

Zásady bezpečného provozování služby SERVIS 24 Internetbanking.

  • přihlašujte se do služby standardním způsobem, ručním zadáním adresy www.servis24.cz [nové okno] přímo do adresního řádku internetového prohlížeče,
  • při autorizaci transakcí pomocí autorizačních SMS věnujte pozornost celému textu autorizační SMS, kterou vám zasíláme,
  • chraňte svůj počítač - používejte legální a aktualizovaný operační systém, aktuální antivirový program, antispyware a personální firewall,
  • často měňte své přihlašovací heslo,
  • nereagujte na podezřelé e-mailové zprávy,
  • kontrolujte si certifikát serveru pro Internetbanking České spořitelny:

     [nové okno]

 

A co platební karty? Je jejich používání bezpečné?

Pokud dodržíte základní bezpečnostní pravidla, tedy, budete-li chránit svůj PIN i CVV2 resp. CVC2kód pro internetové transakce (je složen z posledních tří číslic umístěných na zadní straně karty nad proužkem s podpisem), je používání platební karty naprosto bezpečné. Je ovšem třeba si uvědomit, že phishingové pokusy se nemusejí týkat pouze České spořitelny, ale i jiných společností, například karetních asociací či internetových firem. Například minulý týden obdrželi někteří bankovní klienti také podvodný e-mail, který v nich měl vyvolat dojem, že jde o oficiální sdělení společnosti PayPal. Pokud oslovení klienti byli klienty společnosti PayPal a na e-mail reagovali, byli přesměrováni na falešné webové stránky, zřejmě jen obtížně rozeznatelné od stránek originálních. Na nich byli vyzváni k zadání čísla platební karty, data její platnosti, bezpečnostního kódu CVV2 resp. CVC2 a PIN. Poskytnutí těchto údajů otevírá cestu k podvodnými transakcím kartami klientů. I tady platí pravidlo na výzvy nereagovat.

Pobočky a bankomaty

Bankomaty


Pobočky


Objednání na pobočku


Pobočky se směnárnou

Kontakty

Infolinka: 800 207 207

 

Facebook České spořitelny Twitter YouTube

Kurzovní lístky

Aktuální k: 2.12.2016
Kurz měny: deviza - střed
EUR 27,070 + 0,07%
USD 25,535 - -0,02%

Přihlášení

© Česká spořitelna, a. s. Všechna práva vyhrazena. Materiály určené pro veřejnost.
Podmínky používání | Ochrana osobních údajů | Webmaster